dissabte, 8 d’octubre del 2011

Primer Hat-Trick del Biel!









Calafell, 8 d'octubre de 2011
Santa Oliva 3 - Vendrell 5

El Biel marca el seu primer gol i fa el seu primer "Hat Trick"

Aquest matí el Prebenjamí B ha jugat un nou partit amistós. Ha estat a Calafell, contra el Santa Oliva, en la primera sortida a camp contrari que el Biel viu com a futbolista. Millor dit, com a Pre-futbolista. O com a Pre-benjamífutbolista. És igual.


Les 10 del matí era l’hora assenyalada. Com estableixen els cànons, calia arribar abans per poder preparar-se, mentalitzar-se, vestir-se i escalfar. Això de vestir-se és un dir, perquè sempre que té partit surt de casa, fins i tot, amb les espinilleres (perdó, amb les “canyelleres”) posades. 

(Sí: ‘espinillera’ es diu “canyellera” en català. Ho he consultat, perquè jo no en tenia ni idea, però els de Microsoft, ves per on, sí. El senyor Word m’ho ha remarcat amb la seva sancionadora línia vermella. No m’ha quedat més remei que assumir la meva ignorància, i amb un terrible sentiment de culpabilitat a les esquenes m’he dit que això no pot ser, que no es pot admetre que uns senyor amb domicili a Redmond (Washington) tinguin més vocabulari català d'indumentària futbolera que un del Barça. I ha estat així com m’he decidit a emprendre una profunda investigaciófilològica –és a dir, que ho acabo de mirar a la wikipèdia- fins acabar descobrint que aquest és el terme correcte: canyellera.


També he descobert una cosa ben curiosa, i és que les canyelleres –collons, costa pronunciar-ho però també escriure-ho- van tenir uns antecedents a l’antiga Grècia, anomenades “cnèmides”, unes proteccions de la tíbia fetes amb fulles de bronze manufacturades anatòmicament i que feien servir els combatents d’infanteria).



Ens havíem quedat en el partit d’avui. Com que jo treballava aquest matí no he pogut anar-lo a veure. Una absència –obligada- que m’ha fet perdre dos grans esdeveniments. El primer, és que avui ha estrenat la samarreta oficial de l’equip, i ha jugat el seu primer partit amb l’uniforme sencer (fins ara jugaven amb peto), la qual cosa el faria semblar un autèntic futbolista. M’hauria fet gràcia veure’l en directe, amb uns pantalons on hi caben quatre Biels i una samarreta on hi caben vuit. A l'hora d'escollir número ha optat pel 2.

 

El segon fet extraordinari que m’he perdut avui ha estat... tatxàn!, que el seu equip ha guanyat per 3 a 5 i el Biel ha fet un Hat Trick!!! Tres gols en un partit. Un, dos i tres. Pim, pam i pum.



Ahir a la nit, precisament, comentava amb un company que el Biel és tècnicament molt bo, que té una cama esquerra única, que té unes grans condicions per jugar a futbol, però que, de moment, no li fa un gol ni a l’Arc de Sant Martí. Doncs apa, per parlar. Avui tres golets com tres solets. I, per rematar la feina, la càmera de vídeo no ha funcionat, la qual cosa em deixa sense testimoni gràfic dels seus primers gols com a jugador. 


De moment, hauré d’esperar a tornar-lo a veure sobre la gespa vestit de jugador fins el proper dimecres, que se celebra la presentació oficial del Futbol Base del Vendrell. De ben segur que estarà molt guapo, amb la seva roba i les seves espinilleres (ai! canyelleres) o cnèmides o com es digui.

I, per tancar aquesta crònica, una pregunta: ha estat el Hat Trick del Biel una conseqüència d'aquell que Lineker li va fer al Madrid l'any 1986, i del qual vaig parlar aquí?  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada